2023. július 30., vasárnap

Wynessa, a menedék


{ Wynessa, a menedék }

Anne sem ma kezdte blogos pályafutását, bár a Wynessa, a menedék csak 2019 óta üzemel. 

Kezdjük a designnal.

Első, amit szemet szúr, és ez szerintem csak az én OCD-met zavarja: miért nincsenek egy magasságban?


A kis kitérő után tovább haladva, a design egyértelműen minimalista, már-már túl egyszerű a három-négy szín használatával, de ez ízlés kérdése – ha ránézek, nekem vizuálisan nem nyújt sokat, a fehér-feketéhez ez a kék és krém szín számomra egyhangú, én magam intenzívebb színeket választottam volna, de ne felejtsük el, ez nem az én blogom. Ahogy a mondás tartja „a belbecs fontosabb, mint a külcsín”. 


Elrendezés esetén Anne egyes dolgokat beépített az oldalakba, míg más modulokat meghagyott bal oldalon. Számomra egyetlen egy dolog van, amihez nem tudok logikát fűzni, hogy míg minden modul, minden cím magyar, addig a menüpontok angolul vannak, but if you like it, it's okey. 

Kimondottan tetszett a Lady of Wynessa és a hozzá tartozó további oldalak, az érdekességek Anne-ről, meg én még sosem találkoztam szerepjátékkal – mármint az asztalit ismerem –, nem tudtam, hogy vannak ilyen oldalak, ahol karakterek bőrébe lehet bújni. Anne nagyon sok szereplőt hozott létre, érdekes volt olvasni a történeteiket – egyedülálló, mert ilyet máshol nem láttam. Kicsit sajnáltam, hogy az utazás- és az olvasónaplót rég frissítetted.


A blog tartalma először történetesnek indult, végül mindenessé vált; személyes bejegyzések, vélemények, ajánlók, kérdőívek, tagek és egy novellagyűjtemény találhatóak.

Beleolvastam egy-két bejegyzésbe. A legutóbbiaknál észrevehető, ahogy felgyűltek a gondolataid, annál hosszabbak lettek a bejegyzéseid, viszont kevésbé tagoltak. Érdemes lenne legalább behúzást alkalmazni, ha nem is <p> jellegű bekezdést, mert nagyon töménynek tűnik így a szöveg, és aki kevésbé szeret olvasni, az nem biztos, hogy bele mer vágni. 

Összességében Anne személyében egy érzékeny, kedves, visszahúzódó lányt lehet megismerni. Érződik, hogy a blogod valóban a menedéked, jól tudod rajta közvetíteni magad. Található egy-két helyesírási hiba, de azok szerintem egy átnézéssel kiküszöbölhetőek. 

Ami viszont elgondolkodást kíván, az az, hogy a majdnem 4 év alatt 22 darab bejegyzés látott napvilágot. Több szünet is észrevehető a publikálások között. Ez sajnos, nem szerencsés, új olvasókat nem fogsz tudni bevonzani, idő előtt le fognak morzsolódni, bár látom, hogy egy közösség által támogatva vagy (– remek, hogy van ilyen, sajnos, a bloggerközösség elég szétesett, de legalább nem reménytelen a helyzet). Ez igazából a te döntésed, hogy mit akarsz a blogtól, ha ennél többet, akkor érdemes dolgozni ezen, ha nem, akkor that's it. Mindenesetre bízok benne, hogy további posztokat fogsz készíteni, mert engem érdekel, milyen egy kettős állampolgárságú, vietnámi lány élete nálunk! 

Milyen ital lenne a blog? Kék angyal koktél  (Kattints rá, hogy megtudd, hogy készül el!)

A koktélhoz:
  • 1 egység konyak
  • 0,5 egység Triple Sec
  • 0,25 egység ibolyalikőr 
  • 0,75 egység citromlé
  • 0,5 egység édes krém (kávéhoz használt nagy zsírtartalmú tejszín)
  • 0,25 egység cukorszirup
Koktél elkészítése: 
  1. Rázzuk fel az összes hozzávalót jéggel egy shakerben. 
  2. Szűrjük egy hűtött koktélpohárba a keveréket.
  3. Lehet tálalni ibolyavirággal. 

2 megjegyzés:

  1. Szia,
    Most hogy befejeztem a korábbi félkész blogposztom, itt is megköszönném a gyors és tanulságos kritikád <3 Végül a friss posztomban is megemlítettem ezt a véleményezésed és bővebben reagáltam, itt is leírnám a lényeget.

    Az hogy az oldalmodul és a főmodul nem volt egy vonalban, az valószínűleg még az előző dizi maradéka lehetett, mert ott is lejjebb volt a bal oldal, bár ott azért nem volt ennyire zavaró, mert az üdv vándor teteje az viszont egyvonalban volt a Hall aljával. Viszont miután rámutattál erre, én is folyamatosan azt kezdtem el szuggerálni és végül kijavítottam.

    A kinézetem túlságosan is minimalista jellegével tisztában vagyok. Most erre a nagyon letisztult és tompább színű kinézethez volt kedvem, de lehet majd legközelebb valami intenzívhez jön majd meg a kedvem. Szóval majd idővel tuti "átöltöztetem" majd többször is a blogom.

    A szerepjátékos karaktertár rész igazából nem volt saját ötlet, én is láttam kettő már bezárt/törölt blogon.

    Köszi, hogy szóltál hogy az utazás- és az olvasónaplót rég frissítettem, mert közben akkor aktualizáltam. Bár nem igazán voltam sehol és olvasni se olvastam az elmúlt időszakban.

    A tagolási problémával én is tisztában vagyok, csak amikor írtam, akkor próbáltam úgy tagolni, hogy azok a részek amik összetartoznak, azok legyenek egybe. Viszont a legutóbbi posztomat alcímekkel kiügyeskedtem és szerintem most már kultúráltabban néz ki.

    Hát igen. A rendszeres posztolás a blogom nyitása után nem mindig jött össze. Több dolog is történt velem, ami miatt rövidebb-hosszabb időre félre kellett tenni a blogom. Viszont most már remélem rendesen fogok haladni a blogra tervezett dolgaimmal :D

    Végül pedig a koktél így recept alapján finomnak hangzik, majd egyszer majd elkészítem és/vagy megkóstolóm. :3

    VálaszTörlés
  2. Kedves Anne, bocsáss meg, hogy ilyen sokára tudtam válaszolni.

    Először is, ez a te blogod, a te ízlésed, neked kell érezned, hogy mi áll jól neki. Az, hogy én éppen az intenzívebb színek híve vagyok, az nem jelenti azt, hogy bármi baj lenne a kinézettel.

    Időközben jártam a blogodon, a tagolás és címezés mindenképp jót tett a bejegyzéseknek. Várom a további a bejegyzéseidet, szerintem érdekes posztjaid vannak, sajnálnám, ha csak félévente hallanék rólad.

    Nos, az ilyen velem született ártalom, ez a munkám, nem bírom ki, hogy ne gondolkodjak azon, kinek milyen ital áll jól/ízlene.

    Köszönöm, hogy írtál, és sajnálom még egyszer, hogy ilyen sokára válaszoltam rá!

    VálaszTörlés

Köszönöm szépen, ha megjegyzést írsz, minden vélemény számít nekem!