2023. szeptember 9., szombat

Segítség! A mentorom egy barom


{ Segítség! A mentorom egy barom (de állati jól néz ki) }

Gabriella az első, aki Wattpad történettel is jelentkezett, először is köszönöm szépen!  

Na, hát, mint minden kritikát, ezt is kezdem a látvánnyal. És a címmel! Utóbbit illetően azt kell, hogy mondjam, megkapó, figyelemfelhívó és egyáltalán nem átlagos, amitől már megakad az ember szeme rajta. A másik a borító, Leah munkássága – minimalista, nem mondd sokat, de éppen eleget, a szürke pedig nekem még a történet szempontjából is jelent valamit: nem minden fekete és fehér. 


Van egy beköszöntő+szereplők rész, mindenképpen jónak tartom az ilyet, hogy az olvasó tudja, mivel számoljon – persze, ez lőhet le dolgokat, de akkor is, kényes témákat érdemes feltűntetni, senki se jusson vakvágányra emiatt.


A fülszöveget illetően nem mondanám rossznak, az én benyomásom: felcsigáz kicsit, de attól még nem érzem, hogy na, ezt azonnal olvasnom kéne, lévén olyan sok „mást” nem ad – CIA, mentor-tanítvány, egy küldetés – kicsit talán átlagos fülszöveg, emiatt lehet érdemes gyúrni rajta. Pár helyesírási hiba található benne, ami miatt átnéznésre kerülhetne még egyszer. 


Nem vagyok híve azoknak a karaktermontázsoknak, amelyeken arc jelenik meg, lévén elvesz a fantáziából. Azonban ez ízlés kérdése, sokaknál látom, hogy működik, úgyhogy ezzel ne foglalkozz, ha neked tetszik. (Oh, Carter csak nem egy Dean?)


Csak ilyen külön megjegyzés, az ajánlás tetszik. Sajnos, alulértékelt kicsit wattpaden, pedig szerintem ez is ad hozzá a könyv-jelleghez. 

Végre elérkeztünk a történethez! Eddig 8 fejezet található fenn, lévén nem sok, mindegyiken átrágtam magam. Gördülékeny a fogalmazás, ámbár akadnak helyesírási hibák, szóismétlések, amelyeken egy újabb átnézés segítene. Tempósan halad a történet, nem éreztem lassúnak.

Alapvetően három karakter jelenik meg szemszögekben: Faith, Carter és Thea. 
Faith, ha jól számoltam, 21 éves. Ez azért fontos, mert 7 évesen kerül be a C.I.A.-hoz, kapunk pár jelenetet a múltból. És sajnos, szerintem egy 7 éves gyerek bizony nem így gondolkodik, nem ennyire komplexen. Bár éreztem, hogy próbálod butítani, egyszerűbbé tenni a gondolatait. Egy 7 éves gyerek körülbelül másodikos Amerikában, ilyenkor kezd hobbikat tanulni, megérteni a szavak többértelműségét. Igen, Faith elég önálló volt már ebben a korban is, de honnan értené, mi a szeretet, ha sosem kapta meg? És hasonló kérdések felmerültek bennem olvasás közben. 
Aztán kaptunk egy felnőtt Faith-t is, először eléggé kis csitrinek gondoltam, aki nagyszájú, szép és tökös, mint a legtöbb női karakter mostanában a regényekbe. Aztán eszembe jutott, én milyen voltam ebben a korban, éppen felnőttem, egyetemre jártam, azt hittem a világ is az enyém – emiatt aztán felmentettem Faith-t. Idővel pedig, ahogy halad a történet, jelentek meg gyengeségei is, amik elkezdték árnyalni, több rétegűvé tenni a lányt, így pedig szerethetővé és tökéletlenné vált. Sok minden rejtőzik benne, sok mindent látok benne, úgyhogy kíváncsian várom, mi, illetve ki lesz belőle a történet végére. 
Na, Carter. Azt kell, hogy mondjam, ő szerintem a legérdekesebb karakter, ámbár én szeretem a karakterkonfliktusokat, így aztán ez nem kérdés! Faith gondolatai kicsit egyszerűbbek a mentor-tanítvány kapcsolatról, Carter viszont tele van aggályokkal, aggodalommal, védelmezni akarja Faith-t, de közben lojális a C.I.A.-hoz, ezek pedig esendővé és bonyodalmassá teszik. Először féltem, hogy mint sok wattpader, nem talál az írónő neki férfi hangot. De sikerült és egyedi is lett! 
A hármas utolsó tagja Thea, akit egyelőre még nem tudok hova tenni, viszont kellően izgalmas karakter. (Érdekesség szempontjából Faith-t raknám az utolsó helyre egyelőre, de lehet, neki még idő kell, mégis csak a főszereplő, másrészt az olvasó könnyebben tud meghasonulni vele, mint a többiekkel.) Tetszik, hogy kissé merevebb, megvannak neki is az árnyai, a múltja, hogy lett az, aki, és ezt hogyan viseli. És van tippem, ki a rózsaszín plédbe tekert gyermek, de hát, mindent a maga idejében, nem igaz? 

Tetszettek a kényes témák is, hogyan viszonyul Thea a nevelőintézetből elhozott gyermekek iránt, mi történt vele egy parkolóban, vagy éppen Carter és Faith titkos viszonya, szerintem kellő érzékenységgel lettek tálalva, néhol kicsit objektíven, hogy az olvasó rágja meg a leírt mondatokat. 

Összességében egy kellemes kémregényt olvashatunk romantikával és titkokkal karöltve. Én szerintem van potenciál a sztoriban, arról nem beszélve, hogy kevés igényes kémregény van wattpeden. Persze, akadnak hibái, de ezek egyike sem világrengető, bármelyiket ki lehet javítani. Remélem, hamarosan folytatódik és egyszer befejezésre is kerül, én mindenestere fogom tovább olvasni! 

Milyen ital lenne a wattpad-sztori? Kém koktél  (Kattints rá, hogy megtudd, hogy készül el!)

A koktélhoz:
  • 1,5 cl bourbon
  • 2 cl Southern Comfort likőr
Koktél elkészítése: 
  1. Rázzuk fel az összes hozzávalót egy shakerben. 
  2. Szűrjük egy martinis koktélpohárba.
  3. Lehet tálalni! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm szépen, ha megjegyzést írsz, minden vélemény számít nekem!